torstai 18. syyskuuta 2014

Aamun virkku, illan torkku

Mä en todellakaan ole aamuihmisiä. Enkä todellakaan ole aikaansaavimmillani heti aamusta. Päinvastoin: rakastan pitkiä, hitaasti käynnistyviä aamuja, joihin kuuluu lagausta kylpyhuoneessa, lagausta keittiössä ja lagausta aamupalapöydässä. Iso kupillinen teetä, hellalla keitetty puuro ja hyvässä tapauksessa jakso (tai pari tai kolme) jotain hyvää sarjaa Netflixistä. Viime aikoina sellaisia aamuja ei ole oikein ollut! Viime viikolla herättiin joka toinen päivä joogaamaan heti aamusta, ja tälläkin viikolla olen ehtinyt herätä jo kolme kertaa kukonlaulun aikaan, kun tiistaina oli klo 8 tentti, eilen menin aamuvuoroon seitsemäksi ja tänäänkin luento alkoi jo ysiltä. Kun nämä mun mittapuulla epäinhimillisen aikaiset herätykset yhdistetään alkavaan syysflunssaan, tuloksena on uupunut tyttö. Uupunut, mutta kuitenkin melko onnellinen. Elämä kun on ollut satunnaisia kupruja, vuotavia neniä ja vatsanpuruja lukuunottamatta viime aikoina melkoisen seesteistä.

Olen suunnitellut muutamaa henkilökohtaisempaa blogipostauksia, ja niiden kirjoittaminen on vaikeampaa kuin kuvittelin. Enkä voi kyllä luvata, että niitä ikinä julkaisen. Tiedättehän sen ilmiön, kun päättää jotakin illalla, ja sitten aamun kelmeässä valossa koko juttu tuntuukin typerältä? Toisaalta, kirkas päivänvalo ei aina ole se imartelevin, joten ehkä tyhmillekin ideoille pitäisi antaa mahdollisuus.

Haluaisin lähteä juoksulenkille. Epävakaisen terveydentilani johdosta taidan jättää sen ensi viikolle (sormet ristissä!) ja lähteä sen sijaan kävelylle kamera kaverina. Sais tännekin jotain visuaalisesti kiinnostavampaa sisältöä vaihtelun vuoksi! Sitä odotellessa kuitenkin taas muutama kuva kivoista asioista: uudesta teepannustani, taivaallisen kypsällä mangolla maustetusta välipalajugurtista ja kesän alennusmyyntien parhaista löydöistä eli kasasta neuleita.

ookkopannu ookkopannu2 ookkopannu3

6 kommenttia:

  1. voi kuinka suloinen teepannu! mistä se on :)

    VastaaPoista
  2. Ehdottomasti annat mahiksen "tyhmänkin" oloisille postausideoille! :) Mä tykkään ite kirjottaa paljon iltaisin, koska silloin oma flow on parempi ja mieliala on paljon sallivampi. Mullekin tulee välillä aamuisin fiilis, että "kirjotinkohan mä eilen illalla jotain ihan älytöntä soopaa", mutta yritän luottaa omaan fiilikseen ja siihen, että kuitenkin sitä yrittää aina kirjoittaa mahdollisimman aitona.

    (Ja myös koska mäkään en oo aamuihmisiä. Oon kyllä virkeä nopeesti herättyäni, etenkin jos on pakko, mutta esim. aamubloggaajaksi musta ei olisi ikinä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähinnä mua vähän jännittää, että miten ihmiset reagoi sellasiin henkilökohtasempiin juttuihin. Ja et oonko valmis siihen, että joku puolituttu voi eksyä lukemaan niitä. Mutta oot kyllä ihan oikeessa, kiitos! <3

      Poista
  3. Ihana toi teepannu! Mä taas on aika aamuihmisiä, oon virkeimmilläni heti silloin :D Mutta ne lagaavat ja hitaat aamut on silti parhautta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan! Onneks iltaihmisetkin voi nauttia aamuista omaan tahtiinsa. :D

      Poista