keskiviikko 27. elokuuta 2014

Yksijalkaisen naisen kosto

syysasu2-2 syysasu2


Mun syyspukeutumisstrategia on liihottaa ilman takkia niin pitkään kuin mahdollista. En tajua, mikä niitä kaikki Rautatientorilla vastaan kiiruhtavia ihmisiä oikein vaivaa: eiks sitä mustaa, hupullista, säänkestävää ja kaikin puolin järkevää takkia saa käyttää ihan tarpeeks jo muutenkin? Mä tein kesän alennusmyynneistä hyviä neulelöytöjä, joihin kietoa vapisevat jäseneni tästä edespäin. Näissä kuvissa esiintyy yksi ko. löydöistä, Mangon pellavaneulelirttiasia. Ohukaisesta olemuksestaan huolimatta se lämmitti puuvillaan yhdistettynä tänäänkin kivasti, ei tarvinnut takkia! Paidan kaverina vanha lempparihame Hömpästä. Oon siinä mielessä vähän nurinkurinen pukeutuja, etten käytä hameita tai mekkoja kesäisin oikeastaan ollenkaan mutta talvella senkin edestä. Hameenhelmojen ilmaantuminen pukeutumiseen on siis varma syksyn merkki, niin kuin myös se, että alan mallailla peilin edessä päähän huopahattua, joka ei kuitenkaan kovin usein näe päivänvaloa. Mä en vaan ole hattuihmisiä, vaikka lierin alle olisikin kätevä piilottaa paskainen tukkalaite. Toisaalta, sotkunuttura toimii yhtä hyvin.

Tällaisessa get upissa käväisin hakemassa niin ikään yhden varman syksyn merkin: lukuvuositarran. Hullua ajatella, että tänä syksynä sitä olikin jo viidettä kertaa pappia kyydissä. Jos neljännen vuoden opiskelija kuulostaa vanhalta, niin kuinka pitkä ja harmaa on viidennen vuoden opiskelijan parta?
Mistä tulikin mieleen, että kiinnostaisko teitä lukea psykologian opiskelusta/Helsingin yliopistosta/yliopisto-opiskelusta ylipäätään?

P.S. Oon pahoillani, että täällä on viime aikoina näkynyt kuvia lähinnä mun naamasta ja teekupeista, mutta tuo sää ei oikein inspiroi kuvaamaan. Lupaan korjata asian, kunhan päästään Tubun kanssa Viikkiin ja muuallekin kuvausretkille!

4 kommenttia:

  1. Ajatellaan selkeesti taas ihan samanlailla! Mullakin oli tänään hame/neule yhdistelmä päällä ja edellisenä iltana mietin, kehtaisko sitä laittaa hatun päähän. En kehannu! Joku siinä vaan jännittää, kun niitä ei oo oikeen tullu käytettyä..:-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, great fashion sense! ;) Must tuntuu et ongelma on just siinä, et ku on nii urpo olo se hattu päässä, nii sit myös näyttää urpolta, ku ei Kanna sitä sillee Ylpeesti. :D Ehkä käytän vaa suosiolla pipoo siihen asti, kun täytän kolkyt.

      Poista
  2. Mua kiinnostaisi kovasti opiskelupostaus! :D Ja ihanaa et joku toinenkin opiskelee pitkään, mulla alkaa joulun jälkeen viides vuosi.

    Oon kyllä aika katkera nyt, blogit on täynnä syksyhehkutusta ja neuleita sun muita, multa jää koko tuo hauskuus väliin... Tosin parin kuukauden päästä blogeissa taidetaan manata sitä pimeyttä sitten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, ehkä sit yritän sellaisen jossain vaiheessa väsätä, jos saan jotain juttuu irti. :D Mun tutkintoki on kyllä 5,5 vuotta + vuosi meni vaihdossa, joten ei tässä onneks viel varsinaisesti hätää oo.

      Kuule, pikemminkin parin VIIKON päästä manataan pimeyttä ja kylmyyttä ja märkyyttä ja sitä, että kaikki vihannekset maistuu pahalta. :D Voidaan kyllä vaihtaa paikkoja, mä ottasin mielelläni toisen kesän!

      Poista