lauantai 30. elokuuta 2014

Yhden asian tiedän: unelmat eivät toteudu itsestään

Sitten kun mulla on aikaa, niin...
Jos mulla joskus on rahaa, niin...

Kuulostaako tutulta? On niin helppoa jäädä odottamaan vielä vähän otollisempaa tilaisuutta toteuttaa haaveensa, mutta mitä jos odotushuoneessa kuluukin koko loppuelämä? Mitäs jos kuolenkin huomenna? Mitä voin sanoa puolustuksekseni, kun minulta kysytään, miksen tehnyt mitään unelmieni eteen? En voi sanoa mitään. Suurin osa unelmistani on sellaisia, että niiden tiellä seisoo vain yksi – minä itse. Niinpä päätin astua sivuun ja ottaa sen sijaan askeleen kohti unelmiani. Viikon päästä maanantaina astelen elämäni ensimmäiselle ranskantunnille. Ja sitten on vielä tämä:

next1

18.3. – 28.3.2015 Helsinki-Osaka-Helsinki

12 kommenttia:

  1. Jee, oikea asenne :) Tsemppiä kielen opiskeluun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! :D Sitä kyllä tarvitaan, mun on vaikee uskoa, että mun suusta koskaan tulis ulos sellasia kauniita ranskalaisäänteitä.

      Poista
  2. Siistiä! Niin kieliopinnoille kuin matkallekin! :)
    Ollaan ihan siellä asian ytimessä kun todetaan, että vain itse voi vaikuttaa unelmiinsa ja kaikki muu on vain tekosyytä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Ei kukaan oo tähänkään asti tullut kotoa hakemaan, niin pitää lähteä itse!

      Poista
  3. Jee, Osaka! Kolme tärppii:
    - Namda. Koska mahtava kaupunginosa, jonka metroaseman yhteydessä on mm. melkoisen iso maanalainen ostari.
    - Osaka Spa World. Koska iso kylpylä hyvien kulkuyhteyksien päässä, sisältäen mm. saunoja ja altaita eri teemoilla, ja totta kai, myös niitä perinteisempiä onsen-altaita. Ja kylpylähän itse on jäätävän kokoisen kerrostalon katolla = ulkoilma-onsenointia Osakan yllä!
    - Päiväretki Naraan. Koska gah, kaupunki täynnä semikesyjä peuroja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasin kysyä, että löytyiskö sulta Kioto-vinkkejäkin, kun se on mun varsinainen määränpää. Meninkin sitten blogiisi, ja sehän on oikea aarreaitta! Kiitos hurjasti! :)

      Poista
  4. Ääääää niin siistii! Tahon kans! Pitää kattoo oisko mitään saumaa tulla matkalaukkuun messiin <3

    VastaaPoista
  5. Mä opiskelin ranskaa lukiossa ja diggasin: on se vaan niin kaunis kieli! Oon kelannut, että sitten kun opiskelut taas kutsuvat, vois aloittaa ranskan uudestaan!

    Oon jotenkin ihan hitsin ylpeä susta, mieletöntä, että toteutat omia unelmiasi! Sä inspiroit mua tällä tosi paljon!

    Ja toi Japani. Siellä olis kyllä ihan hitsin siistiä käydä. Etenkin Murakamin lukemisen jälkeen! Sulle tulee varmasti huippureissu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, musta ranska on aina ollut kaikkee muuta kun kaunis kieli, mutta jotain hauskaa niissä kurkkuäänissä ja honotuksessa kuitenkin on. :D Joo! Ehkä istutaan jossain vaiheessa jollain ranskan jatkokurssilla yhessä – jos mun motivaatio sinne saakka kestää.

      Voi kiitos! :D Mua huvitti ehkä ihan vähän, miten isolta jutulta se lentolippujen ostaminen tuntui: onhan sitä kuitenkin tullut reissattua ja 10 päivää ei oo ees mikään pitkä aika. Mut jotenkin se kuitenkin oli iso juttu! Ei kannata jäädä tuleen makaamaan, sano vanha kansa. Kirjallisuuden innottamana mä oikeastaan tän reissun juuri nyt teenkin, tosin tällä kertaa muun kuin Murakamin.

      Poista
  6. Haa, löysin blogisi vasta nyt! Mä kävin kans viime keväänä Osakassa. Kauheesti ei mitään nähtävyyksiä kierrelty (paitsi Japanin matalin vuori!), koska oltiin kavereitten kotikulmilla, mutta kivaa oli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, oonkin vähän pitänyt sen piilossa. :D Vähän kivoja ruokajuttuja sulla! Haha, Japanin matalin vuori! Mun lopullinen päämäärä on tosiaan Kioto, mutta aattelin kyllä tutkia, mitä kaikkea nähtävää lähialueilla on.

      Poista