tiistai 17. kesäkuuta 2014

11+11+11+4

Anni heitti minulle haasteen, jossa pitää kertoa itsestään 11 faktaa, vastata haastajan esittämään 11 kysymykseen, keksiä 11 omaa kysymystä ja haastaa 11 bloggaajaa vastaamaan. Koska about kaikki ovat jo haasteen tehneet/eivät haasteista perusta, haastoin nyt vain muutaman blogin. Musta tää on kuitenkin aika hauska haaste ja mielelläni lukisin siihen vastauksia, joten jos siellä päässä on joku blogia kirjoitteleva, joka haluaisi tehdä tämän, niin consider yourself challenged!

brys10 pe12


11 faktaa minusta

1. Mulla oli joskus 9-vuotiaana sellainen vaihe, että valehtelin ihan hirveästi. Tai oikeastaan ne ei ollut valheita vaan pikemminkin tarinoita, joita kerroin itselleni ja kavereilleni. Mulla oli tosi vilkas mielikuvitus ja leikin paljon mielikuvitusleikkejä, ja luulen, että mulla meni jollain tapaa vähän sekasin ne ja todellisuus (heh, kuulostaapa patologiselta). Muistan elävästi, kuinka me yhden kaverin kanssa huudeltiin pihalla meidän kissaa, jota ei tietysti ollut olemassakaan. Tarinoin myös serkkujeni hevostallista ja kauniista valkoisista hevosista, heppatyttö kun olin. Onneksi tää vaihe meni ohi!
2. Mun sisällä asuu pieni hollantilainen, jonka mielestä ranskikset on parasta majoneesin ja omenasoseen kanssa ja joka ei voi ymmärtää ihmisiä, jotka syövät "illallista" viideltä.
3. Oon kiinnostunut kaikesta mereen ja avaruuteen liittyvästä (paitsi fysikaasta). Mun unelmana ois käydä kuussa ja Mariaanien haudassa ja oon vähän surullinen, että nää molemmat haaveet jää todennäköisesti toteutumatta.
4. Rakastan vaatteita ja pukeutumista. Tykkäänkin pukeutua hyvin ja huolella aina, kun menen johonkin lähikauppaa pidemmälle. Musta ois hauskaa pitää muotiblogia, sillä tänne joidenkin asukuvien postaaminen tuntuisi tosi hömlöltä, mutta ainakaan lähiaikoina en näe itseäni sellaista pitämässä.
5. Mun lempituoksuja ovat D&G:n L'Imperatrice, syreenit, poltettu sokeri, kypsät mansikat, sitruuna, kookos ja nuotion savu.
6. Kaikesta huolimatta mun lempiblogi on ehkä kuitenkin TitiVITUNtyy.
7. Musta on näin Vanhemmalla Iällä tullut älytön herkkis. Ei tarvita kuin Jaffan joulumainos (se, missä ne hedelmät laulaa "Niin joulu joutui"), niin meikä pillittää. Kaikkihan leffoissa itkee, mutta välillä tulee kiusallisia tilanteita, kun joku taitava katusoittaja tai tuntemattomien hyväntahtoisuus pistää herkistelemään julkisella paikalla.
8. Mulla ei ikinä ole sateenvarjoa eikä nenäliinoja, kun niitä tarvitsisin.
9. Mun lempihahmot House of Cardsissa on Doug Stamper ja se Freddy, jonka ribsejä Underwood käy syömässä.
10. Some-paheeni on ruokakuvien lataaminen Instagramiin.
11. Jos joutuisin autiolle saarelle ja saisin ottaa mukaani yhden ihmisen, niin se olisi Jenna Marbles.

dam59 lontoo12 puola27


Annin kysymykset

1. Kolme paikkaa, joihin haluaisit matkustaa ja miksi? - Kapkaupunki, Grönlanti ja Meksiko. Kapkaupungista olen kuullut paljon hyvää Afrikassa viime syksynä matkustaneelta ystävältäni, Grönlantiin olen halunnut siitä asti, kun alkukeväästä luin Lumen tajun. Meksiko on kiinnostanut pitkään, ja innostus on noussut erityisesti Start living your best life -blogin matkapostausten myötä.
2. Mikä on lempikirjasi ja miksi? - Hei ihan oikeesti, ei tällaista saisi kysyä! Olen lukenut paljon hyviä kirjoja, ja on ihan mahdotonta nostaa yhtä ylitse muiden. Tämän hetken lemppareita ovat Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan, Murakamin Suuri lammasseikkailu, Atwoodin Surfacing ja Høegin Lumen taju. Palmgrenin Jalat edellä, McCourtin Angela's Ashes ja Hallin Haiteksti tulevat mieleen muutaman vuoden takaa, ja ne pitäisi kyllä lukea uudestaan. Unohtaa ei sovi myöskään A Song of Ice and Firea ja Sinuhe egyptiläistä! Eikä niitä lapsuuden ja nuoruuden rakkaita kirjoja, kuten Tiheikön väki, Harry Potterit ja Rakkaus on vaarallinen enkeli, jonka luin jossain ikävaiheessa varmaan viiteen kertaan. Jos maailmassa ei olisi niin lukemattomia lukemattomia kirjoja, kahlaisin läpi kaikki vanhat lempparini.
3. Jos olisit eläin, mikä eläin olisit? - Kissa. Rakastan lämpöä ja kalaa. Oon yhtenä hetkenä siististi cool ja seuraavana teen jotain tosi hölmöä.
4. Mikä sai sinut aloittamaan bloggaamisen? - Tykkään kirjoittaa ja tykkään ottaa kuvia, joten periaatteessa tän pitäisi olla mun juttu. En ole kuitenkaan edelleenkään ihan varma, vaikka kohta kaksi vuotta olen juttujani naputellut.
5. Suomalainen, jota ihailet? - Eeva Kolu. No further explanation needed.
6. Lempielokuvasi kun olit lapsi? - Varmaan kaikki Disneyn elokuvat, jotka meidän videokirjastosta löytyi, Robin Hood ja Aladdin ykkösinä. Tykkäsin myös hulluna Adalmiinan helmestä ja Lumikuningattaresta, niistä suomalaisista näytellyistä elokuvista siis.
7. Mikä sinusta tulee isona? - Aaaa, mä niin inhoan tätä kysymystä! Periaatteessahan musta tulee psykologi, mutta voi olla, että musta tulee jotain muutakin. Tiedän sitten, kun olen iso.
8. Mikä on lempivalokuvasi (omista kuvista) ja miksi? - Laitoin tähän nyt kuvitukseksi jotain lempivalokuviani viime ajoilta. Yksi lemppareistani on kyllä tuo Beratin yllä istuva kissa!
9. Montako kuppia kahvia juot päivässä? - Välttelen kahvia, joten yleensä en yhtään.
10. Harrastus, jota suosittelisit muillekin? - Juoksu. Hirveän terapeuttista, ja nykyään lenkkaritkin on kivan värisiä ja mediaseksikkäitä! Bonuksena se, että hyttyset ei ehdi syödä.
11. Luottovaatteesi/asusteesi joka pelastaa päivän kuin päivän asukriisin? - Tylsästi varmaan nämä BikBokin mustat farkut.

bratislava19 wien24 mano2
Kysymykseni haastetuille

1. Lempijäätelömakusi?
2. Miten kuvailisit huumorintajuasi?
3. Onko sinulla jotain omituista herkkuruokaa (esim. banaani pitsassa), jota muut eivät ymmärrä alkuunkaan?
4. Jos törmäisit New Yorkissa siihen Humans of New York -kuvaajaan, ja hän haluaisi kuvata sinut, mitä sanoisit?
5. Lempparipahiksesi jostakin kirjasta tai elokuvasta?
6. Mikä on paras luonteenpiirteesi?
7. Entä salainen paheesi?
8. Mitä kappaletta kaikkien pitäisi kuunnella kesällä 2014?
9. Mistä (saavutuksesta tai muusta) olet ylpeä?
10. Mikä on viimeisin lukemasi kirja ja mitä se opetti sinulle?
11. Mikä oli lapsuuden toiveammattisi?

ver1 po10
Haastan

1. The Girl Who Impresses
2. Aurinkokellopeli
3. Notko, se lukeva peikko
4. Pau's world
+ kaikki, jotka tätä lukee, bloggaavat ja haluavat tehdä haasteen!
berat25

4 kommenttia:

  1. Ihania kuvia tässä postauksessa! Ja hei, musta ei ois ollenkaan hölmöä jos laittaisit tänne asukuvia, päinvastoin se ois tosi kivaa :)

    Meillä on muuten aikalailla sama kirjamaku, munkin lapsuuden suosikit oli HP:t (ofc) ja Tiheikön väki! Samoin Murakamin Suuri lammasseikkailu on aivan ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kiva kuulla, tosin musta tuntuu, että tän blogin aihealueet on levähtäny jo ihan tarpeeksi laajalle alueelle, niin en tiedä, kehtaanko sotkea vielä lisää. :--D

      Tiheikön väki <3 Ne toiset hiirikirjat oli kanssa ihania, missä seikkaili ainakin Jori ja Matilda. :3

      Poista
  2. EIKÄ, MÄ OON ITKENYT SILLE JAFFAN KESÄSUVIVIRSIMAINOKSELLE!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha :D se joulumainos oli niin emotionaalinen et tällä uudella ei oo enää muhun samaa vaikutusta.

      Poista