maanantai 19. toukokuuta 2014

Good morning America!

Kello on 8:34, meikä on ollut hereillä jo pari tuntia ja Sonja se vaan tuhisee tossa vieressä. Oltiin itsellemme armollisia ja laitettiin herätys kymmeneksi, mutta enhän mä malta nukkua! Oon selannut läpi mm. koko somen, joten nyt on kai ihan hyvä aika testata tämä Blogger-app ja omien sormien (ja hermojen) kestävyys.

Mun matka alkoi sunnuntaina 5:40 Suomen aikaa, kun otin taksin lentokentälle. Olin etukäteen jännittänyt nimenomaan noita käytännön juttuja, kun en tosiaan oo aikasemmin lennellyt kun suoria Euroopan sisällä. Mut kaikki meni niin kuin Strömsössä (sinänsä vähän huono vertaus, kun ne ei sieltä kesäparatiisistaan kauheemmin matkustele) ja olin about vartissa turvatarkastuksen toisella puolella. Siellä mulla olikin sitten aikaa aamukoomata teekupin ääressä ja ihmetellä taas kerran niitä suomalaisia lentomatkustajia. Bacardia ja konjakkia aamukuudelta?

Menomatkalla mulla oli vaihto Milanossa, ja kaikella rakkaudella Italiaa kohtaan on pakko sanoa, että en enää ikinä vaihda siellä konetta. No, se 10 tunnin lento meni lopulta yllättävän nopeesti, vaikka mun vieressä istu maailman epäkohteliain mies (jonka kyynerpää, jalka tai tyyny oli koko ajan mun puolella tai kyljessä kiinni ja jonka sylin kautta mun oli kiivettävä vessaan, kun herra ei mitenkään viitsinyt nostaa persettä penkistä) ja olin kuolemassa nälkään (pastaa, pizzaa, keksiä ja leipää kyllä tarjottiin ihan runsain käsin). Perilläkin pääsin passintarkastuksista ja tullista tosi sujuvasti,  vaikka jännitin sitä vähän etukäteen. Sitten olikin vielä edessä pari jännitysmomenttia, kun piti paikantaa Sonja kentältä. Sonjan puhelin ei toiminut, eikä aluksi mun nettikään, ja sit meidän piti vielä löytää toisemme. Tunnin hämmennyksen jälkeen viimein kohtasimme, ja matka saattoi alkaa!

Oli ihan huikea fiilis istua taksissa ja katsella, miten yläpuolella levittyi sininen taivas ja sivulla palmujen, sinisen meren ja palmujen kirjoma maisema. Taksikuskilla ei ollut hajuakaan, mihin osotteeseen me oltiin menossa, mutta löydettiinpä lopulta perille. Meillä on majotus airbnb:n kautta, mitä tosiaan suosittelen, jos haluaa päästä edullisesti hyvälle sijainnille. 10 päivästä maksettiin 270 e/nassu, meillä on oma makkari ja kylppäri. Tää huone on aivan supersöpö, kämppä mielettömällä paikalla (laitan myöhemmin kuvia lisää) ja nää varsinaiset asukkaat, nuori pariskunta, on supermukavia. Kun tultiin sudennälkäsinä illalla, meitä odotti herkullinen bbq-tarjoilu, ja saatiin paljon reissuvinkkejä. Niin, ja meillä on uima-allas!

Tänään meidän plääni oli mennä heti rannalle löhöömään, mutta Ilmatieteenlaitoksen (hihi) mukaan aurinko ujostelee tänään, joten katotaan, kun tuo toinenkin heräisi, että mitä keksitään. 28 astetta lämpöä täällä on kuitenkin luvassa, joten eiköhän me viihdytä. Meillä on tosi avoimet suunnitelmat, eilen saatiin pari tärppiä ja mietittiin, että pariks päiväks voisi vuokrata automobiilin ja lähteä rannikkoajelulle. Oon kyllä 100% varma, että mahtava loma on joka tapauksessa edessä, niin fiiliksissä oon tästä kaikesta!  Joka puolella on palmuja ja kaunista ja niin amerikkalaista, että tällasen etelänlomanoviisin päätä huimaa.

Nyt voisin kyllä vaihtaa vaatteet ja mennä ulos selvittämään, että eikö se ara aio oikeesti tulla tänään esiin! Nauttikaa Suomessakin niistä ihanista ilmoista,  toivottavasti sää pysyy hyvänä!

6 kommenttia:

  1. Mahtavaa, että kaikki vaihdot ja maahansaapumiset sujui hyvin, ne voi siellä Jenkeissä olla joskus tuskallisia ja/tai hitaita. Sun reissua en voi käyttää kuvailemaan kuin yhtä sanaa: OOVSOM! Pidä ihan superhuisin kivaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niinpä! Mä kans oletin, että joudun hengaamaan siellä iät ja ajat mut olin kuulemma eka Sonjan vieraista, joka selvis alle tunnissa ulos. :D Kiitos kovasti, uskon että onnistun siinä! ♥

      Poista
  2. Pidä hauskaa ja kiva että mun maalailemista kauhuodotusskenaarioista huolimatta maahantulo sujui sutjakasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! :D Planeetat oli varmaan kohdallaan.

      Poista
  3. Tuo mulle Ryan Gosling jooko!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ku mun pitää tuoda Tanskulle se vaimo ni en tiiä mahtuuko molemmat :S

      Poista