keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Maaliskuulumisia

(Eiks ookki luova otsikko? Ite keksin!)



Lainatakseni itseäni, musta tuntuu, että saatoin hyvinkin olla edellisessä elämässäni aurinkopaneeli! Sen verran voimakkaasti tuo valopallo meinaan vaikuttaa mun mielialaan ja vireystilaan (no shit). Oon ollut koko talven jos en nyt ihan masentunut, niin alakuloinen, ja väsynyt. Energiaa on riittänyt just ja just niihin pakollisiin juttuihin, eikä juuri muuhun. Kyllä mä edelleenkin vietän aikaani maratoonaamalla Drop Dead Divaa ja välttelemällä koulujuttuja, mutta se proskrastinaation sävy on nyt ihan eri! (Heleä korallinpunainen.) Liikuntakin alkaa taas tuntua ihan varteenotettavalta ajatukselta, ja erityisesti poskilihaskuntoa tulee treenattua päivittäin. En meinaan voi olla hymyilemättä, kun kävelen tuolla ihanan aurinkoisessa kevätsäässä! Eilinen luentoni peruttiin, ja sen sijaan, että oisin jäänyt kotiin luukuttamaan Netflixiä, lähdin spontaanisti lenkille. Auringosta inspiroituneena kävelinkin vahingossa Helsingin pitäjänkirkolle asti, mikä ei ollut ollenkaan huono idea. Matkalla bongasin myös kevään ekat leskenlehdet! Käsittämätöntä. Yritän olla masentumatta liikaa siitä, että jo viikonlopuksi on luvattu kylmää ja lumikuuroja – vaikka näin meidän kesken on myönnettävä, että lakijuttu talvea vastaan on jo vireillä. Takatalven hyviä puolia vois olla esimerkiksi se, että voisin toteuttaa mun alkuperäisen suunnitelman kuvata tuota edellä mainittua kirkkoa lumikinosten keskellä! Ostin nimittäin palkkapäivän, houkuttelevan tarjouksen ja kaiken muun hyvän kunniaksi itselleni uuden objektiivin! Nikkorin 35 mm/1.8, pure love at first shot! Oon jo jonkin aikaa haaveillut valovoimasesta normaaliobjektiivista, joten ihan keväthuuman piikkiin en tätä ostosta laita. Toistaiseksi olen testaillut vain sisätiloissa, enkä malta odottaa, että pääsen uuden lempilapseni kanssa ulos! Olisikin mahtavaa kuulla vinkkejä pk-seudun potentiaalisista kuvauspaikoista!

4 kommenttia:

  1. Mä löysin viime perjantaina kevään ensimmäisen leppiksen! :D Olin niin fiilareissa.

    Tää mainitaan varmaan jossain sun blogissa, mutta mikä runko sulla on? Mulla on tällä hetkellä vaan pokkari käytössä, mutta oon alkanut pikkuhiljaa kypsytellä ajatusta järkkäristä ja koska mun vanhemmilla on Nikon (ja objektiiveja joita voin saada lainaks...) niin munkin valinta on luultavasti Nikon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijjoijoi! Kevääääät! Mä bongasin leppiksen viel joskus ihan sairaan myöhään syksyllä, nekin raukat on varmaa ihan se8. :D

      Mulla on D5100! Tää on wanhempi malli tosta nykysestä D5200:sta (http://www.jarjestelmakamera.fi/nikon/d5200 hyvä review), ja näemmä edelleen näitä saa ja edullisesti. Tää on musta tosi hyvä runko tällaselle epätasasen aktiiviselle harrastajalle, joka kuitenkin jo osaa vaatii siltä kameralta jotain ja about tietää mitä haluaa. :D Täs on sellanen kääntyvä näyttö, mikä on tosi kätevä, jos harrastaa itsensä kuvaamista tai videoita, mut en kyllä sen takia tähän kameraan päätynyt (etenkin, kun se syö akkua aika ahneesti). Ainoo miinus on se, että tässä ei oo tarkennusmoottoria eli vanhempien objektiivien (AF) kanssa pitää aina tarkentaa käsin. Mut se on toisaalta hyvä taito harjotella, haha.

      Poista
  2. Heh, samisobiska! Ostin kans ihan hiljattain tuon saman. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiäks olin kommentoimassa siihen sun uuteen postaukseen tänään aiheesta, mut ku en jaksanut näpytelläkään loppuun asti puhelimella, niin se jäi kesken. :D I-ha-ni-a kuvia olit kyllä jälleen kerran ottanut! Toivottavasti mä ja mun beibi päästään kanssa kohta tositoimiin.

      Poista