maanantai 27. tammikuuta 2014

Kuvallinen katsaus blogihiljaisuuteen

En tiedä, huomasiko kukaan, mutta eipä ole tullut pahemmin päiviteltyä tässä pariin kuukauteen. En ala (ainakaan nyt) analysoimaan tuon hiljaisuuden syitä sen kummemmin (kaamosmasennus, inspiraation puute ja kiire lienevät suurimmat syypäät), vaan kerron sen sijaan luovasti Sanoin ja Kuvin, mitä kaikkea sinä aikana on tapahtunut! Ei, en ole karannut naimisiin prinssi Harryn kanssa (mä en rehellisesti ottaen ole ollenkaan perillä/kiinnostunut kuningashuoneiden tapahtumista enkä edes tiedä, kumpi niistä meni pari vuotta sit naikkeliin, mutta tää nyt kuulosti jännältä Harlekiini-skenaariolta), lähtenyt maailmanympärysmatkalle tai edes voittanut lotossa. Muita juttuja, enemmän tai vähemmän jänniä, oon sen sijaan kyllä tehnyt. Nimittäin.

muutto

Olen muuttanut!

Kyllä, pääsin pois sieltä solusta! Sain marras-joulukuun vaihteessa samalta taholta yksiön n. 300 metrin päästä edellisestä kämpästä, hehe. Muuttomatka ei siis ollut pitkä, mutta kyllä siinä silti hommaa oli. 35 neliötä olisi tässä täytettävänä, ja valitettavasti ainoa edes jossakin mielessä valmis nurkka on tuo keskimmäisessä kuvassa näkyvä viihdekeskus (haha, kertoo muuten musta kaiken olennaisen, että samassa kuvassa on Tolstoita ja pleikkari). No, kaikki ajallaan, opin Eeva Kolulta, että keskeneräisyyden sietäminen on hyvästä. Niinpä laitan tätä kämppää sitä mukaa, kun on aikaa ja rahaa. Vihdoin mulla on tarpeeksi tilaa keittiössä ja kylppärissä, mitä luksusta!

joulu

Olen fiilistellyt joulua.

Joulukuun 23 ensimmäistä päivää juoksin lähinnä pää kolmantena jalkana koulun ja Stokkan välillä. Harvoina vapaapäivinä piti tehdä kouluhommia. Aloin olla niin väsynyt ja stressaantunut, että nukuin katkonaisesti ja näin joka yö painajaisia. Kaiken sen keskellä ajatus joulusta ja lomasta oli kuin jokin ihana kangastus keskellä aavikkoa! Jouluvalot ja -ikkunat valaisivat onneksi mustaa kaupunkia, kun sen läpi iltaisin tallusti koulusta kotiin. Ja tulihan se jouluaattokin lopulta! Pakko myöntää, että joululta ei kuusesta, kynttilöistä ja lahjoista huolimatta tuntunut, mutta ei se paljon haitannut. Oli ihan parasta rentoutua, nauttia hyvästä ruoasta ja rakkaan perheen seurasta pitkästä aikaa.

juhl

Olen juhlinut, vähän.

Hehe, on tuo tanssijalan vipatus ja kurkun kuivuus helpottanut aika reippaasti Suomeen palaamisen jälkeen. Siinä nyt ei ole mitään pahaa, että alkoholi ei maistu, mutta olisi kyllä kiva jaksaa vähän paremmin rillutella silloin harvoin, kun siihen tulee tilaisuus. Toisaalta kivointa on kyllä nauttia lasi viiniä, siideriä tai mehua hyvässä seurassa, mennä ajoissa nukkumaan ja herätä seuraavanakin päivänä tekemään kivoja juttuja. Vanhuus ei tule yksin! Nykyään nautin myös sellaisista mummoaktiviteeteista kuin kutominen ja telkkarin katseleminen...

ruoka

Olen syönyt hyvin.

Ainakin suurimman osan ajasta. Mulla on ollut vaikeuksia toteuttaa uutta ruokavaliotani, josta repsahtaminen ei tuo tullessaan pelkästään huonoa omaatuntoa vaan kamalan mahakivun ja turvotuksen. Siitä huolimatta olen onnistunut nauttimaan myös turvallisesta ruoasta kotona ja muuallakin! Gluteenitonta pastaa, itsetehtyä mysliä ja Mamin kukkoa, nam nam. Yksi mun (toistuvista) uuden vuoden lupauksista oli panostaa ruokailuun. Syön yleensäkin terveellisesti ja suht kasvispainotteisesti, mutta olisi kiva laajentaa vähän tätä ruoanlaittorepertuaaria ja kokeilla mm. uusia kasvisruokia. Tänä vuonna olen ehtinyt kokkailla kasvis'lasagnea' kesäkurpitsasta ja perunasta, soijarouhepihvejä ja kasvissosekeittoa.

turku

Olen elänyt, en aina hetkessä, mutta hetkiä!

Olen tehnyt faktorianalyysiä. Olen nähnyt monta mielenkiintoista elokuvaa. Olen haaveillut auringosta. Olen palellut sisällä ja ulkona. Olen kutonut kahdet villasukat ja puolitoista tumppua. Olen viettänyt aikaa vanhojen ja uusien ihanien ystävien kanssa. Olen silittänyt kissoja, syönyt suklaata, itkenyt, nauranut, poseerannut valokuvissa, murehtinut, iloinnut, lukenut kirjoja ja vienyt roskia. Sellaisia tavallisia asioita.

2 kommenttia:

  1. Lovely Photos! :)

    Do u want to follow each other? I'm already following u!

    xx from

    http://www.letoileduphare.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you! I'll check your blog out. :) Have a nice day!

      Poista