keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Pitkät piuhat



Eilen katsoin maailman turhanpäiväisimmän elokuvan nimeltä An Education. Nokkelasti nimetyn rainan opetus tuntui olevan, että kunnon tyttö käy koulunsa loppuun, vaikka ei siinä mitään mieltä näkisikään, jotta voi sitten valmistua opettajaksi ja olla osa sivistynyttä yhteiskuntaa. Toinen kunniallinen vaihtoehto on mennä naimisiin kunnon pojan kanssa ja omistautua äitiydelle, mutta tämä vaihtoehto on tarkoitettu vähemmän älykkäälle ainekselle. Missään nimessä ei pidä astua kaidalta tieltä jazz-luoliin ja vieraiden miesten autoihin, sillä sellainen on vain höpsötystä ja kostautuu myöhemmin. Tässäpä hyviä elämänohjeita 2000-luvun naiselle! Leffan tapahtumat sijoittuvat 60-luvulle, mutta moraaleiltaan ja maailmankatsomukseltaan se olisi hyvin voitu tehdä viktoriaanisella ajalla. Onneksi meillä on sentään Carey Mulligan.

Tänään olin koehenkilönä EEG-kokeessa meidän harkkatyön tiimoilta. Mulla on kuulemma kauniit aivokäyrät, vaikka jännittävä efektikin löytyi. Vielä kun saisin tän muotoiltua sopivasti mun CV:hen.

Huomenna mulla on työvuoro siellä, mistä ne katukuvan keltaiset muovikassit on peräisin. Jäiks. Toivottavasti ei mene hillot ja juustot sekaisin. Miten toi sanonta edes menee, mulle tulee mieleen vaan "hillot ja kävyt sekaisin", mut ei jotenkin kuulosta oikealta. Puurot ja vellit?

2 kommenttia:

  1. Puurot ja vellit sekaisin :D tai en ole ainakaan hilloista ja kävyistä ikinä kuullut... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä luulen kanssa. :D Mut hillot ja kävyt jos on sekasin, niin tavottaa kyl jotenkin paremmin ton sanonnan hengen.

      Poista