perjantai 18. lokakuuta 2013

Massakausi

Taas yksi viikko on melkein hurahtanut ohitse, ja kaikenlaista maailmankaikkeuden mittakaavassa häviävän merkityksetöntä mutta kuitenkin jännää on tapahtunut. Mulla oli tänään ruotsin kirjallinen tentti, joka paketoikin sitten mun osalta tuon kurssin (okei, vielä pitäis muistaa maksaa materiaalimaksu eli kirpeät 20 euroa Kielikeskuksen lukion oppikirjoista ja sanomalehdistä kopioimasta paperinivaskasta...) Nyt se on ohi, ja voin antaa toisen kotimaisen taas ruostua rauhassa. Ohi on myös ammattikäytännön eka kurssi, ja viimeisellä tunnilla oli viimein mun vuoro leikkiä psykologia. Harmittaa, että suurin osa energiasta meni mulla jännittämiseen ja sen kontrolloimiseen – juttu, jota haluaisin tulevaisuudessa työstää. Oon kuitenkin semi-itsevarma, enkä nolostu helposti, mutta annas olla, kun yhtäkkiä oonkin huomion keskipisteenä syystä tai toisesta, niin posket helottaa ja ääni särisee.


Viikko sai ensiluokkaisen aloituksen venäläisellä illallisella. Me alettiin järkkäämään parin kaverin kanssa Neljän tähden illallisia, tosin ilman sitä hassunhauskaa taustakommentaattoria ja pisteytystä. Lisättiin konseptiin myös maateema, eli jokainen kokkailee jonkun maan keittiön herkkuja. Syyskuussa syötiin kreikkalaista, ja nyt maanantaina tosiaan venäläistä ruokaa: suolakurkkuja, blinejä ja pashaa! Oli kyllä superhyvää taas kerran. Nyt loppuvuodesta meidän keittiötiimi hajaantuu sen verran laajalti ympäri maailmaa, että munkin vuoro kokkailla tulee vasta keväällä. Onpahan aikaa suunnitella!

Oon myös uusinut mun rakkauden kirjastolaitosta kohtaan. Jotenkin oon kokonaan missannut sen hienon faktan, että kirjastosta saa nykyään myös leffoja! Haluaisiko joku vinkata, missä keskustan kirjastossa on paras leffavalikoima? Tuossa pinossa näkyvistä ehdin jo katsastaa Carnagen ja One Dayn, Bertoluccille olisi kiva löytää aikaa viikonloppuna. Leffamässytkin löytyis jo. Mun viikonlopuista on tullut aika massankeräyspainotteisia, mutta en nyt ainakaan vielä suostu potemaan siitä asiasta huonoa omaatuntoa. Sain tällä viikolla käteen uuden ruokavalion (josta ehkä ulisen täällä myöhemmin), ja jos nyt onnistuisin pysyttelemään edes niissä kahdessa herkussa (eli laktoosittomassa jäätelössä ja tummassa suklaassa), jotka siihen mahtuu, niin hyvä juttu. Luultavasti oon jouluun mennessä jo kyllästynyt jäätelöön ja Fazerin appelsiinisuklaaseen.

Joo ja mitäs. Kämppiksen perhe on ilmeisesti rantautumassa tänne jossakin vaiheessa, toivottavasti ei ihan kovin pitkäksi aikaa... Ens viikko ois vähän niinkun lomaviikko, mutta mulla on pitäis olla työn alla kaksi esseetä, ja kolmena päivänä on ihan oikeita töitäkin, että ei sitä nyt ihan lomailuksi lasketa. Sunnuntaina ajateltiin piipahtaa Valokarnevaaleilla, toivottavasti sää on sellainen, että voin tarjota myöhemmin jotain kuvallista materiaalia.

Oikein passelia perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti