torstai 2. toukokuuta 2013

Tan lines and deadlines

Ajattelin, että yrittäisin jatkossa kirjoittaa vähän useammin tällaisia up-to-date-päivityksiä siitä, mitä mulle kuuluu. Katsotaan, miten tälle yritykselle käy!

Kesä hyökkäsi tänne tosiaan oikein voimalla viikko sitten, ja lämpömittari huitelee kolmeakymppiä sekä sisällä että ulkona. Mä olen nyt jo ihan läkähtymispisteessä, mutta ei vissiin parane valittaa. Loppukuusta onneksi vähän viilenee, silloin varmaan tärisen sitten kylmissäni. Koskaan ei ole hyvin.

Sunnuntaina vierailimme parinkymmenen Erasmus-ihmisen voimin Szegedin eläintarhassa. Mä en hirveästi eläintarhoista jaksa enää inspiroitua, lapsena kun piti aina päästä paikalliseen eläintarhaan missä päin Eurooppaa tahansa sitten oltiinkin. Nykyään ne pienessä aitauksessaan ympyrää ravaavat kissapedot lähinnä surettavat. Lievästä eläintarhavastaisuudesta huolimatta oli kiva tehdä välillä jotain täysin erilaista!


Eläintarhasta löytyi norsua lukuunottamatta kaikki ne eläimet, mitä ko. laitoksista yleensäkin, plus ihan älytön määrä hyttysiä, joita saimme muutaman muun itikkamagneetin kanssa läiskiä oikein urakalla. Ilmassa oli aitoa National Geographic -tunnelmaa, kun pääsimme melkein todistamaan antilooppien parittelua. Loppujen lopuksi naaras ei kuitenkaan lämmennyt, mutta ei sitä urosta kyllä yrittämisen puutteesta voinut syyttää. Törmäsin myös tosi kiukkuiseen strutsiin, onneksi oli aita välissä.




Alkuviikko kului enemmän tai vähemmän ahkerasti opiskellen: mulla on kahden viikon päästä tentti Helsingissä, minkä lisäksi sain kandin ekan version ohjaajalta takaisin. Vappuaatto sujui siis niissä merkeissä, mutta eilen pääsin minäkin vaihtamaan vapaalle. Espanjalaiset ja portugalilaiset järjestivät Nyugi-nimisessä pubissa (melkein meikän takapihalla) Iberian partyn. Tarjolla oli paikallisia herkkuja, mm. paellaa, tortilla de patatasta (mun herkkua!) ja jotain portugalilaisia verisuonet-kerralla-tukkoon-henkisiä leipiä, joissa oli täytteenä juustoa, kinkkua, pihvi ja pala makkaraa. Bailasimme Nyugissa puoli neljästä kymmeneen asti illalla, jonka jälkeen totesimme kauhuksemme, että kaikki yökerhot olivat noin niin kuin vapun kunniaksi kiinni. Eipä siinä, jatkoimme juhlia joen varressa ja myöhemmin leikkipuistossa, ja sortseilla tarkeni ihan hyvin vielä kahden aikaan yöllä.


Laiskan valokuvaajan syndrooma: kun ei jaksa edes perää penkistä nostaa, niin kuviin tulee tällaisia jänniä puolikas naama -efektejä.

Mun pitää ilmeisesti muuttaa sitä 'en tykkää katkaravuista enkä simpukoista'-ajatustani, koska paella kyllä maistuu.
Mun lempparijuoma Garage on rantautunut Unkariin! Jee!

Kuten yleensäkään, mun olemassaolostani ei ollut hirveästi kuvallista todistusaineistoa (oon mieluummin linssin takana kuin edessä), mutta tämä FB:stä löytynyt peura ajovaloissa -ilme oli pakko jakaa.


Sellaista. Loppuviikko kuluu luultavasti samoissa merkeissä kuin alkuviikkokin: opiskelua ja toivottavasti vastapainoksi myös hauskanpitoa. Ja tästä kuumuudesta selviytymistä. Kai tähän joskus tottuu?

3 kommenttia:

  1. Näyttää et olisit oikeesti jossai Espanjan lämmössä hahah! En oo yhtään kade tai mitään tän kylmän paskatuulen keskellä... Mut tää oli kiva ja hauska postaus, joten mää ainakin kannatan lisää tämmösiä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tääl on itse asiassa tällä hetkellä lämpimämpää ku Espanjassa, haha! :D Joo, kukaan ei oikein arvosta, ku valitan siitä kuinka kuuma täällä on... Mut se on välillä kauheeta!

      Ja hei kiitti, kiva kuulla! Musta vaan tuntuu, ettei mun elämässä oikein tapahdu mitään erityisen jännää dokaamisen lisäksi. Mut toisaalta, harvan elämä nyt onkaan mitään jokapäiväistä superseikkailua.

      PS: Miksei sua näy missäään nykyään!

      Poista
    2. Haha no kiva.. XD Mut mä uskon, en voi ite sietää sellasta kuumaa ja nihkeetä ilmaa yh.

      No joo, silti on kiva lukee! :D

      Apua en tiedä!? Kun oon miettiny samaa susta! Käyn nykyään vaan skypessä nii ehkä se mesen ja skypen fuusio ei enää toimi samalla tavalla ku ennen.. koska nyt ku katoin et oo enää mun kontaktilistassakaan. D: Lisää mut skypeen (iha vaa pauliina.lampi) sieltä mut ainaki löytää :D

      Poista