keskiviikko 22. elokuuta 2012

Huomenna!

Apua, huomennako minun pitäisi lähteä? 'Apua' on kyllä siinä mielessä vähän harhaanjohtava ilmaus, että fiilikset ovat tosi hyvät, eikä vielä jännitä yhtään. 'Jännittääkö?' taitaa melkein poikkeuksetta olla ensimmäinen kysymys, joka minulta on kysytty, kun olen lähdöstäni kertonut, mutta vielä tänäänkin olen vastannut, että ei jännitä. Ehkä sitten siinä vaiheessa, kun olen yksin lentokentällä. Tai koneessa. Tai Budapestissä etsimässä hostelliani.

Jännityksen puute ei suinkaan tarkoita sitä, etten olisi innoissani. Nimittäin olen! Sain tilaisuuden jutella erään oman alani opiskelijan kanssa, joka oli kevätlukukaudella vaihdossa Szegedissä. Minulla oli ennestään muutamia epäilyksiä ja kysymyksiä johtuen (suomalaisesta näkökulmasta) harvasanaisesta tiedotuksesta, mutta kuulostaa siltä, että Szegedissä vaihtareiden asiat ovat paremmin kuin hyvin! Jee! Olen hirveän huono hypettämään asioita, mutta olen siitä huolimatta varma, että edessä on loistava vuosi!

Tutustuinpa tässä huvikseni ulkoministeriön matkustustiedotteeseen,joka kertoo muun muassa, että Budapestin 'eräissä tyttöbaareissa esiintyy ylilaskutusta'. Neuvojen hyödyllisemmästä päästä taitaa olla se, että 'mikäli käyttää taksia, tulee ehdottomasti muistaa käyttää vain virallisten taksifirmojen palveluja kuten esimerkiksi suurlähetystön käyttämiä City Taxin ja Zóna Taxin palveluja'. Olen aika happy-go-lucky-matkailija, mutta ehkä tällä tiedolla vältyn tulemasta ryöstetyksi. Ja selvisipä muuten samalla sekin, että Unkarissa eletään tunti meitä jäljessä!

Vietän tosiaan pari ensimmäistä päivää Budapestissä ennen kuin jatkan sunnuntaina Szegediin. Yövyn ensimmäistä kertaa ikinä hostellissa, toivottavasti osaan käyttäytyä. Luvassa on omatoimista turistimatkailua ja toivottavasti Lotta!

Pitänee käydä vielä ennen lähtöä ostamassa Fazerin sinistä ihan vaan periaatteen vuoksi. Mielestäni maailman parasta suklaata on kyllä Cadburyn suklaa, mutta eihän sitä tiedä, vaikka koti-ikävä iskisikin Unkarissa Fazerin sinisen muodossa. Salmiakista en tykkää, ja ruisleivästä tulee maha kipeäksi, joten aika vahvoilla olen.

H-U-O-M-E-N-N-A!

2 kommenttia:

  1. Hyvää matkaa! Jännitän sun puolesta. Odotan innolla, että saan lukea, millainen vuosi sulla siellä on! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kyllä muakin sitten loppujen lopuksi vähän jännitti.

      Poista